احادیث امام علی بن ابیطالب (ع) در ارتباط با زهد و تقوا
پوستر احادیث
جهت دانلود و دریافت پوسترهای احادیث مربوط به این موضوع، لطفا بر روی کلید زیر کلیک نمایید.
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
أَيُّهَا اَلنَّاسُ اَلزَّهَادَةُ قَصْرُ اَلْأَمَلِ وَ اَلشُّكْرُ عِنْدَ اَلنِّعَمِ وَ اَلْوَرَعُ عِنْدَ اَلْمَحَارِمِ فَإِنْ عَزَبَ عَنْكُمْ ذَلِكَ فَلاَ يَغْلِبِ اَلْحَرَامُ صَبْرَكُمْ وَ لاَ تَنْسَوْا عِنْدَ اَلنِّعَمِ شُكْرَكُمْ.
اى مردم! زهد، كوتاه کردن آرزو، گزاردن شكر نعمتها و خويشتندارى از حرامهاست. اگر از عهدهی این هر سه برنیامدید، ]لااقل بکوشید که[ در برابر حرام، صبر خویشتن را از دست ندهید و سپاسگزاری از نعمتها را فراموش نکنید.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
نهج البلاغه، خطبه 81
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
اَلزَّاهِدُ عِنْدَنَا مَنْ عَلِمَ فَعَمِلَ وَ مَنْ أَيْقَنَ فَحَذِرَ وَ إِنْ أَمْسَى عَلَى عُسْرٍ حَمِدَ اَللَّهَ وَ إِنْ أَصْبَحَ عَلَى يُسْرٍ شَكَرَ اَللَّهَ فَهُوَ اَلزَّاهِدُ.
از نظر ما، زاهد كسى است كه دانست و عمل كرد، و كسى كه يقين داشت و حذر كرد، و اگر در سختى و تنگدستى بام خود را به شام رساند، حمد خدا را به جاى آورد، و اگر در آسايش و رفاه شام خويش را به بام رساند ، شكر خداى را بگزارد. چنين كسى زاهد است.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
الجعفریات، ج 1، ص 232
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
اَلتَّقْوَى أَنْ يَتَّقِيَ اَلْمَرْءُ كُلَّمَا يُؤْثِمُهُ.
تقوا این است که انسان از هر آنچه او را به گناه میکشاند، پرهیز کند.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
Piety is that a human should abstain from anything that leads her/him to sin
منبع و مرجع:
غرر الحکم، ج 1، ص 125
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
أَلاَ وَ بِالتَّقْوَى تُقْطَعُ حُمَةُ اَلْخَطَايَا وَ بِالْيَقِينِ تُدْرَكُ اَلْغَايَةُ اَلْقُصْوَى.
بدانید که نیش خطاها، با تقوا بیرون کشیده میشود و تنها با پای یقین میتوان راه را به پایان برد
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
نهج البلاغه، خطبه 157
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
اِعْتَصِمُوا بِتَقْوَى اَللَّهِ فَإِنَّ لَهَا حَبْلاً وَثِيقاً عُرْوَتُهُ وَ مَعْقِلاً مَنِيعاً ذِرْوَتُهُ.
به تقوای الهی چنگ زنید که ریسمانی است با دستاویز استوار و پناهگاهی با ستیغ بلند.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
غرر الحکم، ج 1، ص156
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
فَإِنَّ تَقْوَى اَللَّهِ دَوَاءُ دَاءِ قُلُوبِكُمْ وَ بَصَرُ عَمَى أَفْئِدَتِكُمْ.
به راستی که تقوای الهی درد قلبهایتان را دارو، و کوردلیهایتان را بینایی است.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
بحار الأنوار، ج 67، ص 284
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
وَ لاَ يَعْتَبِرَنَّ بِكُمْ مَنْ أَطَاعَهَا أَلاَ فَصُونُوهَا وَ تَصَوَّنُوا بِهَا وَ كُونُوا عَنِ اَلدُّنْيَا نُزَّاهاً وَ إِلَى اَلْآخِرَةِ وُلاَّهاً.
نکند شما باعث عبرت دیگران شوید! به هوش باشید! تقوا را حفظ کنید و خویشتن را در پرتو آن حفظ نمایید. در برابر دنیا خویشتندار و در برابر آخرت دلباخته باشید.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
نهج البلاغة، ج 1، ص 284
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
مَنْ زَهِدَ فِي اَلدُّنْيَا وَ لَمْ يَجْزَعْ مِنْ ذُلِّهَا وَ لَمْ يُنَافِسْ فِي عِزِّهَا هَدَاهُ اَللهُ بِغَيْرِ هِدَايَةٍ مِنْ مَخْلُوقٍ وَ عَلَّمَهُ بِغَيْرِ تَعْلِيمٍ وَ أَثْبَتَ اَلحِكْمَةَ فِي صَدْرِهِ وَ أَجْرَاهَا عَلَى لِسَانِهِ.
هرکه در دنیا زهد ورزد و از خواری آن بیتابی نکند و برای رسیدن به ارجمندی آن به رقابت برنخیزد، خداوند او را هدایت کند، بیهدایت مخلوقی، و علمش آموزد بی آن که از کسی تعلیم گیرد و حکمت را در سینهاش استوار دارد و آن را بر زبانش جاری سازد.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
Whoever is indifferent to the world and does not be intolerant of its contemptible and does not compete for the honor of the world, may Allah guide him without any need for a creature, teach him knowledge without learning from anyone, and establishing the wisdom in his heart and put it on his tongue
منبع و مرجع:
تحف العقول، ج 1، ص 223
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
فَإِنَّ تَقْوَى اَللهِ دَوَاءُ دَاءِ قُلُوبِكُمْ وَ بَصَرُ عَمَى أَفْئِدَتِكُمْ وَ شِفَاءُ مَرَضِ أَجْسَادِكُمْ وَ صَلاَحُ فَسَادِ صُدُورِكُمْ وَ طُهُورُ دَنَسِ أَنْفُسِكُمْ وَ جِلاَءُ عَشَا أَبْصَارِكُمْ.
همانا پروای از خدا، داروی قلوب شماست و بینا کنندهی کوری دلهایتان و شفا بخش بیماری جسمهایتان و درست کنندهی تباهی سینههایتان و پاک کنندهی آلودگی جانهایتان و زدایندهی کوری دیدگانتان.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
Indeed, the fear of Allah is the medicine of your hearts and cure of the blindness of your souls and the healer of the disease of your bodies and the restoration of the destruction of your hearts and the cleanser of the pollution of your souls and the healer of the blindness of your inner sight
منبع و مرجع:
نهج البلاغه، ج 1، ص 312
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
لَوْ أَنَّ اَلسَّمَاوَاتِ وَ اَلْأَرْضَ كَانَتَا عَلَى عَبْدٍ رَتْقاً ثُمَّ اِتَّقَى اَللهَ لَجَعَلَ لَهُ مِنْهَا مَخْرَجاً وَ رَزَقَهُ مِنْ حَيْثُ لاَ یَحْتَسِبُ.
اگر آسمانها و زمین بر بندهای بسته شوند و او تقوای الهی پیشه کند، خداوند حتماً راهی برای او میگشاید و از جایی که گمان نمیبرد روزیاش میدهد.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
If the sky and the earth are closed to a servant, and she/he practices piety, Allah will surely open a way for the servant and provide for her/him from where she/he does not think
منبع و مرجع:
عیون الحکم، ج 1، ص 416
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
مَنِ اِتَّقَى اَللهَ سُبْحَانَهُ جَعَلَ لَهُ مِنْ كُلِّ هَمٍّ فَرَجاً وَ مِنْ كُلِّ ضِيقٍ مَخْرَجاً.
هر کس تقوای خدای سبحان را رعایت کند، خداوند برای او از هر غمی گشایشی و از تنگنایی راه نجاتی فراهم میکند.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
Whoever applies the devoutness of Allah Almighty, Allah will provide her/him with a chance from every misery and salvation from every adversity
منبع و مرجع:
عیون الحکم، ج 1، ص 228
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
أَلَا لَا خَيْرَ فِي نُسُكٍ لَا وَرَعَ فِيهِ.
همانا در عبادتی که در آن تقوا نباشد، خیری نیست.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
Worship without piety does not have virtue
منبع و مرجع:
اصول کافی، ج 1، ص 44
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
عَلَيْكُمْ بِتَقْوَى اَللَّهِ وَ طَاعَةِ مَنْ أَطَاعَ اَللَّهَ مِنْ أَهْلِ بَيْتِ نَبِيِّكُمُ اَلَّذِينَ هُمْ أَوْلَى بِطَاعَتِكُمْ مِنَ اَلْمُنْتَحِلِينَ اَلْمُدَّعِينَ اَلْقَائِلِينَ إِلَيْنَا إِلَيْنَا يَتَفَضَّلُونَ بِفَضْلِنَا وَ يُجَاحِدُونَّا أَمْرَنَا وَ يُنَازِعُونَّا حَقَّنَا وَ يَدْفَعُونَّا عَنْهُ وَ قَدْ ذَاقُوا وَبَالَ مَا اِجْتَرَحُوا فَسَوْفَ يَلْقَوْنَ غَيًّا.
بر شما باد به تقوای الهی و فرمانبری از کسی که از خدا فرمان می برد. یعنی اهل بیت پیامبرتان. همانا که به دلیل اطاعطشان از خدا سزاوار ترند که فرمانشان برید تا از کسانی که به دروغ خود را به حق منتسب می کنند و دم از آن می زنند و رو در روی ما ایستاده اند، فضایل ما را به خود می بندند و همانها را در حق ما انکار می کنند ، بر سر غصب حق ما، با ما می ستیزند و ما را از آن کنار می زنند، البته اینان کیفر آن چه را مرتکب شدند چشیدند و به زودی در آخرت به کیفر این تبهکاری خود خواهند رسید.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
نهج البلاغه لا بن ابی الحدید، 3/103
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
لا عِزَّ أعَزُّ مِنَ التَّقوى.
هيچ عزّتى بالاتر از تقوا نيست.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
نهج البلاغة، الحكمة 371
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
اَلْوَرَعُ أَسَاسُ اَلتَّقْوَى.
پارسایی، بنیاد تقواست.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
غررالحکم، ح 1107
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
مَنْ أَحَبَّنَا فَلْيَعْمَلْ بِعَمَلِنَا وَ لْيَسْتَعِنْ بِالْوَرَعِ فَإِنَّهُ أَفْضَلُ مَا يُسْتَعَانُ بِهِ فِي أَمْرِ اَلدُّنْيَا وَ اَلْآخِرَةِ.
هر كه ما را دوست دارد، بايد به كردار ما عمل كند و از پارسايى مدد گيرد؛ چرا كه آن، بهترين مددكار در امر دنيا و آخرت است
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
بحارالأنوار، 30/306/70
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
لاَ كَرَمَ كَالتَّقْوَى.
هیچ بزرگواری و کرامتی چون پرهیزگاری، نیست.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
نهج البلاغة، الحکمۀ 113
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
أَكْرِهْ نَفْسَكَ عَلَى اَلْفَضَائِلِ فَإِنَّ اَلرَّذَائِلَ أَنْتَ مَطْبُوعٌ عَلَيْهَا.
نفس خود را به پذيرش فضايل مجبور كن؛ زيرا رذيلت ها در نهاد تو سرشته شده است.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
غررالحکم، ح 2477
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
أَفْضَلُ اَلزُّهْدِ إِخْفَاءُ اَلزُّهْدِ اَلزُّهْدُ.
برترین زهد، پوشیده داشتن زهد است.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
نهج البلاغة، الحکمۀ 28
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
لاَ حِكْمَةَ إِلاَّ بِعِصْمَةٍ.
حکمت، جز با خویشتنداری از گناه بدست نمیآید.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
غررالحکم، ح 10916
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
إنَّ تَقوَى اللّه ِ دَواءُ دَاءِ قُلوبِكُم ، و بَصَرُ عَمى أفئدتِكُم ، و شِفاءُ مَرَضِ أجسادِكُم ، و صَلاحُ فَسادِ صُدورِكُم، و طَهورُ دَنَسِ أنفُسِكُم، و جَلاءُ عَشا أبصارِكُم، و أمنُ فَزَعِ جَأشِكُم، و ضِياءُ سَوادِ ظُلمَتِكُم .
همانا تقواى خدا داروى درد قلب هاى شماست و بينا كننده كورى دلهايتان و شفابخش بيمارى جسمهايتان و برطرف كننده تباهى سينه هايتان و پاك كننده آلودگى جان هايتان و روشنى بخش ضعف چشم هايتان و فرو نشاننده ترس و اضطراب دل هايتان و زداينده سياهى ظُلمتتان.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
نهج البلاغه، خطبه 198
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
مِفتاحُ الكَرَمِ التَّقوى.
كلید ارجمندی، تقواست.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
بحارالنوار، ج 75، ص 9
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
مَن أخَذَ بِالتَّقوى هَطَلَت علَيهِ الكَرامَةُ بَعدَ قُحوطِها ، و تحَدَّبَت علَيهِ الرَّحمَةُ بَعدَ نُفورِها ، و تَفَجَّرَت علَيهِ النِّعَمُ بَعدَ نُضوبِها ، و وَبَلَتْ علَيهِ البَركَةُ بَعدَ إرذاذِها .
هركه تقوا پيشه كند··· باران بند آمده كرامت دوباره بر او فرو ريزد و رحمت گريخته به سوى او بازگردد و چشمه فروكش كرده نعمتها دگر باره برايش جوشان شود و بارشِ كاستى گرفته بركت دوباره بر او سرازير شود.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
نهج إبلاغه خطبه، 198
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
لا كَرمَ أعَزُّ مِن التَّقوى .
هيچ كرامتى عزيزتر از تقوا نيست.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
من لا یحضر الفقیه، ج 4، ص 406
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
أصلُ الزُّهدِ حُسنُ الرَّغبَةِ فيما عندَ اللّه.
ريشه زهد ، رغبت نيكو به چيزهاى نزد خداست.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
غرر الحكم، ح 3086
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
أصلُ الزُّهدِ اليَقينُ ، و ثَمَرَتُهُ السعادَةُ.
ريشه زهد، يقين است و ميوه آن، خوشبختى.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
غرر الحكم، ح 3099
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
الزاهد [في الدنيا] من وعظ فاتعظ، ون علم فعمل، ومن أيقن فحذر، فالزاهدون في الدنيا قوم وعظوا فاتعظوا، وأيقنوا فحذروا، وعلموا فعملوا، إن أصابهم يسر شكروا، وإن أصابهم عسر صبروا.
زاهد به دنیا کسی است که پند داده شد و پند گرفت و کسی است که علم آموخت و به کار بست و کسی است که یقین یافت و حذر کرد. پس زاهدان به دنیا آن مردمانی اند که پند داده شدند و پند گرفتند و یقین کردند و حذر کردند و علم آموختند و عمل کردند اگر آسایش به آنان برسد شکر می گویند و اگر به سختی در افتند شکیبایی می ورزند.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
تنبیه الخواطر، ج 2، ص 213
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
زُهدُ المَرءِ فيما يَفنى عَلى قَدرِ يَقينِهِ بِما يَبقى.
زهد انسان نسبت به آنچه ناپايدار است ، به اندازه يقين اوست به آنچه ماندگار است.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
غرر الحكم، ح 5488
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
الزُّهدُ كُلُّهُ بَينَ كَلِمَتَينِ مِنَ القُرآن ، قالَ اللّه ُ سُبحانَهُ: لِكَيْلاَ تَأْسَوْاْ عَلَى مَا فَاتَكُمْ وَلاَ تَفْرَحُواْ بِمَا ءَاتَاكُمْ الماضي ولَم يَفرَح بِالآتي فَقَد أخَذَ الزُّهدَ بِطَرَفَيهِ فمن لم یاس علی.
تمام زهد ، در دو جمله از قرآن [گرد آمده] است . خداوند سبحان فرموده است: تا بر آنچه از دست شما رفته ، افسوس نخوريد و براى آنچه به شما داده است ، شادمان نشويد، كسى كه بر گذشته افسوس نخورد و براى آنچه به دستش مى رسد ، شاد نشود ، هر دو جانب زهد (زهد كامل) را گرفته است.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
نهج البلاغه، حکمت 439
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
اليَقينُ أفضَلُ الزَّهادَةِ.
يقين، برترين زهد است.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
غرر الحكم، ح 391
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
إنَّ عَلامَةَ الرّاغِبِ في ثَوابِ الآخِرَةِ ، زُهدُهُ في عاجِلِ زَهرَةِ الدُّنيا، أما إنَّ زُهدَ الزّاهِدِ في هذِهِ الدُّنيا لا يَنقُصُهُ مِمّا قَسَمَ اللّه ُ لَهُ فيها وإن زَهِدَ، وإنَّ حِرصَ الحَريصِ عَلى عاجِلِ زَهرَةِ الحَياةِ الدُّنيا لا يَزيدُهُ فيها وإن حَرَصَ، فَالمَغبونُ مَن حُرِمَ حَظَّهُ مِنَ الآخِرَةِ .
نشانه كسى كه خواهان پاداش آخرت است ، زُهدورزىِ او به زرق و برق اين دنياى گذراست . بدانيد كه زهدِ زهدورزِ به اين دنيا ، چيزى از آنچه خداوند در دنيا قسمت او كرده است ، نمى كاهد ، هرچند به آن بى ميل باشد ، و آزمندىِ شخص آزمندِ به زرق و برق زندگى دنيايى ، چيزى در آن ، [افزون بر آنچه خداوند در دنيا قسمت او كرده است] بر او نمى افزايد ، هرچند حرص بورزد . زيان ديده ، كسى است كه از بهره آخرتش محروم گردد.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
الكافي، ج 2، ص 129، ح 6
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
إذا رَغِبْتَ في المَكارِمِ فاجْتَنِبِ المَحارِمَ.
اگر خواهان صفات عالی هستی از حرامها دوری كن.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
غرر الحكم، ح 4069
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
اَلْوَرَعُ اَفْضَلُ لِباسٍ.
پرهيزگارى برترين جامه است.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
شرح غرر الحکم، ج ۱، ص ۱۲۹
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
لا معقل أحسن من الورع.
هیچ پناهگاهی مثل پرهیزگاری نیست.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
نهج البلاغه، ح 363، ص 1260
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
لَا کَرَمَ کَالتَّقْوَی.
هیچ بزرگواری مانند پرهیزگاری نیست.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
همان، ح ۱۰۹، ص ۱۱۳۹
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
أُوصِيكُمْ عِبَادَ اللَّهِ بِتَقْوَى اللَّهِ، فَإِنَّهَا خَيْرُ مَا تَوَاصَى الْعِبَادُ بِهِ وَ خَيْرُ عَوَاقِبِ الْأُمُورِ عِنْدَ اللَّهِ.
ای بندگان خدا شما را به پرهیزگاری وصیت می کنم، که پرهیزگاری بهترین چیزی است که بندگان خدا همدیگر را بدان سفارش میکنند و در نزد خدا بهترین وسیله است برای فرجام کارها.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
همان، خطبه ۱۷۳، ص ۱۷۹
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
التَّقوى حِصنٌ حَصينٌ لِمَن لَجَأَ إلَيهِ.
پرهیزگاری ، براى كسى كه بدان پناه برد، قلعه ای استوار است.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
شرح غررالحکم، ج ۲، ص ۴۰۲
امام علی بن ابیطالب (علیه السلام):
التَقوی، رَئِيسُ الْأَخْلَاقِ.
پرهیزگاری ، سرآمد خصلت های نیکوست.
:According to the Imam Ali ibn Abi Talib (PBUH)
………………………………………………………………………………………………………………………………….
منبع و مرجع:
شرح غررالحکم، ج۱، ص ۱۹۴